Top Back to Overview
Member-Login
Show only Direct Results
Show All Related Results
Back to Category-Overview
Back to Category-Search
(1 of 1 images)

Stuckenschmidt - Einführung In Die Neue Musik Mit Ausgewählten Tonbeispielen

Artist: Various

Year: 0
Country: Germany
Label:
Catalog No: WERGO, WER 60005
Format: Vinyl Lp-2
Spezification:
0

Tracklist 

 
A1 Analyse Von Hans Heinz Stuckenschmidt  
A2 Arnold Schönberg* Tonbeispiel 1. Du Lehnest Wider Eine Silberweide Aus Op. 15  
A3 Analyse Von Hans Heinz Stuckenschmidt  
A4 Arnold Schönberg* Tonbeispiel 2. Nacht Aus "Pierrot Lunaire"
Lyrics By [German Translation] – Otto Erich Hartleben
 
A5 Analyse Von Hans Heinz Stuckenschmidt  
A6 Igor Strawinsky* Tonbeispiel 3. Schlußsatz Aus "L'Histoire Du Soldat"
Lyrics By – Ch. F. Ramuz*
 
A7 Analyse Von Hans Heinz Stuckenschmidt  
A8 Edgard Varese* Tonbeispiel 4. Aus "Hyperprism"  
B1 Analyse Von Hans Heinz Stuckenschmidt  
B2 Arnold Schönberg* Tonbeispiel 5. 2. Satz Aus "Suite Für Klavier" Op. 25  
B3 Analyse Von Hans Heinz Stuckenschmidt  
B4 Arnold Schönberg* Tonbeispiel 5. 2. Satz Aus "Suite Für Klavier" Op. 25  
B5 Analyse Von Hans Heinz Stuckenschmidt  
B6 Arnold Schönberg* Tonbeispiel 5. 2. Satz Aus "Suite Für Klavier" Op. 25  
B7 Analyse Von Hans Heinz Stuckenschmidt  
B8 Arnold Schönberg* Tonbeispiel 5. 2. Satz Aus "Suite Für Klavier" Op. 25  
B9 Analyse Von Hans Heinz Stuckenschmidt  
B10 Anton Webern Tonbeispiel 6. 2. Satz Aus "Konzert", Op. 24  
B11 Analyse Von Hans Heinz Stuckenschmidt  
B12 Anton Webern Tonbeispiel 6. 2. Satz Aus "Konzert", Op. 24  
B13 Analyse Von Hans Heinz Stuckenschmidt  
B14 Anton Webern Tonbeispiel 6. 2. Satz Aus "Konzert", Op. 24  
B15 Analyse Von Hans Heinz Stuckenschmidt  
B16 Anton Webern Tonbeispiel 6. 2. Satz Aus "Konzert", Op. 24  
B17 Analyse Von Hans Heinz Stuckenschmidt  
B18 Anton Webern Tonbeispiel 6. 2. Satz Aus "Konzert", Op. 24  
B19 Analyse Von Hans Heinz Stuckenschmidt  
B20 Anton Webern Tonbeispiel 6. 2. Satz Aus "Konzert", Op. 24  
B21 Analyse Von Hans Heinz Stuckenschmidt  
C1 Igor Strawinsky* Tonbeispiel 7. 1. Satz Aus "Konzert Für Klavier Und Blasorchester"  
C2 Analyse Von Hans Heinz Stuckenschmidt  
C3 Béla Bartók Tonbeispiel 8. 3. Satz Aus "Musik Für Saiteninstrumente, Schlagzeug Und Celesta"  
C4 Analyse Von Hans Heinz Stuckenschmidt  
C5 Karlheinz Stockhausen Tonbeispiel 9. Aus "Kontrapunkte"  
D1 Analyse Von Hans Heinz Stuckenschmidt  
D2 Pierre Schaeffer Tonbeispiel 10. "Etude Aux Allures"  
D3 Analyse Von Hans Heinz Stuckenschmidt  
D4 Pierre Schaeffer Tonbeispiel 10. "Etude Aux Allures"  
D5 Analyse Von Hans Heinz Stuckenschmidt  
D6 Luigi Nono Tonbeispiel 11. Aus "Il Canto Sopreso"  
D7 Analyse Von Hans Heinz Stuckenschmidt  
D8 Pierre Boulez Tonbeispiel 12. "Le Marteau Sans Maitre"
Lyrics By [Text] – René Char
 
D9 Analyse Von Hans Heinz Stuckenschmidt  
D10 Hans Werner Henze Tonbeispiel 13. Aus "Kammermusik 58" Nach Hölderlins "In Lieblicher Blaue"  

Credits

Notes

Excerpts of works presented and analyzed by Hans Heinz Stuckenschmidt.
Collection Studio Reihe neuer Musik.
A2 Funfzehn Gedichte from "Das Buch Der Hängenden Gärten" from Stefan George, composed in 1908/1909.
A4 Dreimal sieben Gedichte from Albert Giraud's "Pierrot Lunaire", composed in 1912.
A6 from "L'Histoire du soldat" composed in Lausanne 1918, transcribed as concert suite in 1923 and as suite for Clarinet, violin and piano in 1920.
A8 from "Hyperprism Für Bläser und Schlagzeug" composed in 1923.
B2, B4, B6, B8 from "Suite Für Klavier", opus 25, composed in 1921.
B10, B12, B14, B16, B18, B20 from "Konzert Für Flöte, Oboe, Klarinette, Horn, Trompete, Posaune, Geige, Bratsche Und Klavier", Opus 24, composed in 1934.
C1 from "Konzert Für Klavier Und Blasorchester" composed in 1924.
C3 from "Musik Für Saiteninstrumente, Schlagzeug Und Celesta", composed in 1936.
C5 from "Kontrapunkte Nr.1", composed in 1952, re-worked in 1953.
D6 from "Il Canto Sopreso Für Sopran-, Alt-, Und Tenor-Solo, Gemischter Chor Und Orchester".
D8 from "Le Marteau Sans Maitre pour voix d'alto et 6 instruments
D10 chamber music connected to the hymn "In Lieblicher Blaue" from Friedrich Hölderlin Für Tenor, Gitarre Und 8 Solo Instrumente.

-
Gatefold sleeve.